loading...
هدايت نامه
مهدي بازدید : 298 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
شخصی به نام سعد خفُاف میگوید:"روزی به زادان گفتم:تو قرآن را خوب تلاوت مینمائی،چگونه یاد گرفتی؟"او لبخندی زد و گفت:"روزی امیرالمؤمنین(ع) از کنار من گذشت و من در حال خواندن شعر بودم و در ضمن اخلاق خوبی هم داشتم.
حضرت علی (ع) از صدای من،خوشش آمد.پس فرمود:"ای زادان!چرا قرآن را حفظ نکرده ای؟"من عرض کردم:"از قرآن فقط دو سوره ای را که در نمار میخوانم از حفظ هستم."
حضرت فرمود:"نزدیک بیا"پس من نزدیک آن حضرت رفتم.
ایشان چیرهای را در گوش من خواند که نفهمیدم چه بود.سپس فرمود:"دهانت را باز کن"پس من دهان خود را باز کردم.ایشان مقداری از آب دهان مبارک خود را در دهان من انداخت.به خدا سوگند وقتی از نزد آن حضرت رفتم تمام قرآن را با اعرابش،از حفظ بودم و بعد از آن هیچ مشکلی نداشتم که بخواهم سؤالی بکنم."
همچنین مرویست که:روزی حضرت علی(ع)شخصی را در حال آواز خوانی دید.پس به او فرمود:"اگر تو قران بخوانی برایت بهتر است."
او گفت:"دوست دارم که میتوانستم قرآن را خوب بخوانم ولی نمیتوانم."امام علی(ع)فرمود:"نزدیک بیا"
آن شخص به نزذیک مولا علی(ع) آمد.پس حضرت چیزی در گوش او فرمود که یکدفعه تمام قرآن در وجود او نقش بست و وی حافظ قرآن گردید.

بهای این مطلب یک صلوات بر محمد و آل محمد است
.
.
در ضمن نظر یادتون نره

منبع: کتاب عجایب و معجزات شگفت انگیزی از حضرت علی(ع)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 45
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 1,265
  • بازدید کلی : 19,753